CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, December 16, 2010

When We Collide

Semalam, laju pena ku berlari di skype. Sedang berbual dengan sahabat. Bertanya khabar. Berkongsi cerita suka dan duka Malaysia-York (UK).  Aku dan dia terpisah dek benua. Begitu jauh kalau ingin dihitung dengan parameter kilometer. Sangat rindu akan kenangan bersama untuk suatu ketika dahulu. Dia yang mengajar aku erti setia. Dia yang mengajar aku erti bahagia. Dia yang mengajar aku erti derita juga sengsara. Dia yang mengajar aku erti hidup sebenar di dunia. Juga mengajar aku erti sahabat sampai syurga. Lagu ini dia titipkan buatku. Sudah 2 hari katanya lagu ini menjadi halwa telinga. Sila hayati bait2 liriknya.



WHEN WE COLLIDE-MART CARDLE

You say "I love you boy" 
But I know you lie. 
I trust you all the same 
And I don't know why. 

'Cause when my back is turned, 
My bruises shine. 
Our broken fairytale, 
So hard to hide. 

I still believe, 
It's you and me 
till the end of time. 

When we collide we come together, 
If we don't, we'll always be apart. 
I'll take a bruise i know you're worth it. 
When you hit me, hit me hard. 

Sitting in a wishing hole, 
Hoping it stays right. 
Feet cast in solid stone, 
I got Gilligan's eyes. 

I still believe, 
It's you and me 
till the end of time. 

When we collide we come together, 
If we don't, we'll always be apart. 
I'll take a bruise i know you're worth it. 
When you hit me, hit me hard. 

'Cause you said hello, 
It's where the going get's hard, 
Our future is far, 
Many of horror 
Our future's far, 
Many of horror 
Our future is far, 
Many of horror 


I still believe, 
It's you and me 
till the end of time. 

When we collide we come together, 
If we don't we'll always be apart. 
I'll take a bruise i know you're worth it. 
When you hit me, hit me hard




s7en_E:
Tergelak besar aku bila ada yang menanyakan apakah ciri lelaki idaman. Aku hanya tersenyum. Aku katakan padanya, jika aku beritahu kau, nanti kau pula dapat lelaki idaman aku. Siapa yang mahu kahwin?Dia atau aku?Siapa yang mahu isi borng?Kau atau aku?Tersenyum. Teringat lagi katanya2  "ank knai aku dr aku kanak2 tdak matang sampai la lagi better kot ". Dia mintak tolong aku describekan tentang dirinya. Katanya aku lebih mengenalinya berbanding rakannya lain. Are you sure? Sedar x sedar, kau dan aku kini sudah terpisah jauh. Aku sudah semakin tidak memahami siapa diri kau sahabat. Aku tidak mengerti. Adakah aku yang terlalu prejudis? Atau kau yang berubah? Bisakah kita mulakan kembali apa yang pernah terjalin atau sememangnya ikatan itu wujud cuma aku yang memandang sepi atau mungkin pandangan aku yang terhijab dek jarak dan ruang masa yang pantas beredar. Tetapi yang pasti Kita tetap melihat bulan dan bintang serta mentari di bawah naungan langit yang sama.

0 comments: