CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, December 2, 2010

Siapa aku??

Aku...aku adalah aku seorang musafir jalanan yang berjalan di bumi Tuhan.menumpang redup kasih-Nya..nikmat yang tidak terhingga..pernah berduka sewaktu ketika dahulu..menangisi takdir ilahi..mengapa diri diperlakukan begini??
Kurasakan tidak adil bagi diri ini..setelah dimuhasabah diri..banyak kekurangan yang belum diperbaiki..lantas jiwa dan perasaan malu dengan diri sendiri..yang tidak pernh mensyukuri nikmat yang diberi..
Sekali diuji, seluruh alam ditangisi..tetapi mangapa setiap nikmat diberi tidak pernah menghargai..apatah lagi mensyukuri..bukan sedikit. Tetapi banyak nikmat yang tidak disedari lantas dugaan yang hanya sekelumit cuma, ditangisi bagai tiada lagi esok hari..manusia..itulah aku..seorang hamba kerdil yang tidak lari dari sifat manusia..
Di saat ini..aku diuji lagi..penat bermain dengan perasaan sendiri..tiada siapa memahami. Tetapi aku tahu..Dia sentiasa ada disisi.mengetahui segala isi hati. Lantas kepada-Nya sahaja aku menagisi nasib diri.
Aku tidak tahu. Apa sebenarnya perasaan aku ini. Serius. Aku tidak memahami diri sendiri. Sukar untuk aku mentafsir maksud. Lebih sukar dari menyelesaikan equation physics yang maha dasyat. Yang aku pasti. Hati ini sakit. Andai hati boleh diibaratkan kain kanvas, ingin aku conteng garis-garis luka yang ada didalamnya. Betapa sakitnya hati.betapa terlukanya diri. Hati yang tidak pernah dihargai, lebih teruk rasanya dari menahan luka sakit luaran sendiri. Andai diri terluka, boleh diubati dengan ketulan pil..tetapi kalau hati terluka??dimana ubatnya?
Ya.memang ada.zikir dan pujian kepada yang Esa. Aku memang seorang hamba. Aku tidak boleh hipokrit. Kadangkala aku terlupa aku masih ada Dia. Manusia mudah alpa. Namun aku berusaha seluruh daya menjadi seorang hamba yang hidup dan matinya hanya untuk Allah yang Maha Esa.
Hati ini sunyi. Sesunyi langit pagi di subuh hari. Aku manusia biasa punya perasaan dan hati yang ingin dihargai..tapi di Negeri Abadi tiada siapa yang peduli..
sumber:di sini
s7en_E: 
hidup ini umpama roda.percaya pada hukum karma.tetapi tak tahu setakat mana kebenarannya.cuma masa dan ketika dapat membuktikannya.

0 comments: